HOE U UW MENU VOOR CROSS SELLING BIJWERKT

Denk terug aan wanneer u iets via een online winkel heeft gekocht. Hoe vaak heeft u tijdens het kopen de regel met de tekst “Vaak samen gekocht” gezien? Vrij vaak, toch?

Dat is cross-selling: een manier om klanten ertoe te brengen aanvullende producten te kopen om de inkomsten van een bedrijf te verhogen.

Hoewel cross-selling populair en effectief is bij online retailers (Amazon schrijft tot 35% van hun inkomsten toe aan cross-selling), kan het ook werken voor restauranteigenaren.

Natuurlijk kan het moeilijk zijn om dezelfde nummers te krijgen als online winkelreuzen zoals Amazon, maar als je hun beproefde methoden leent om een ​​paar eenvoudige en creatieve aanpassingen aan je menu te maken, zul je een duidelijke stijging van de winst zien.

Bekijk de POS-gegevens van uw menu om te zien welke items vaak samen worden gekocht. Klanten kunnen bijvoorbeeld specifieke wijnen kopen als ze bepaalde gerechten hebben. Groepeer die koppelingen in een spreadsheet zodat u ze gemakkelijk kunt raadplegen. Omdat niet alle items geschikt zijn voor cross-selling (sommige hebben mogelijk lage marges), let alleen op items die een goede boost voor u zullen geven.

www.1714-schiedam.nl